** Tämän kevään valmennuksen ilmoittautuminen on päättynyt!**

 

Pääsykokeisiin valmistautuminen on yleensä stressaavaa. Pitäisi lukea vietävästi, viikko tolkulla, ja sitten vielä selvitä itse kokeesta. Koko tulevaisuus on kiinni yhdestä kokeesta, muutaman tunnin uurastuksesta. Eikä tällä kertaa välttämättä ole opettajaa apuna, vaan opiskelu on tehtävä ihan itse. Onnistunko? Osaanko? Tulenko hyväksytyksi? Takana voi jo olla rankat ylioppilaskirjoitukset – tai kenties olet valmistautumassa jo toisiin, kolmansiin tai ties-kuinka-monensiin pääsykokeisiisi. Väsy saattaa painaa, välillä epäilyttää tuleeko tästä mitään.

Tuttuja tunteita. “Harrastin” nuorempana muutaman vuoden pääsykokeita ja muistan oikein hyvin niiden “kauhut”. Ensimmäisiin pääsykokeisiini en osannut lukea oikein. Toisiin sain apua valmennuskurssista, ja pääsin sisään. Kolmannet menivät taas vähän penkin alle. Neljänsissä olin kuumeessa. Jne. Viimeiset vuodet olen katsellut pääsykoerumbaa toisesta näkökulmasta, terveystiedon opettajana. Olen jännittänyt keväisin ensin opiskelijoideni yo-menestystä, ja sitten pääsykoekoitoksia. Olen elänyt mukana, tukenut, tsempannut, lohduttanut pettymyksissä ja iloinnut onnistumisista. Olen nähnyt erilaisia polkuja menestykseen, havainnut tavallisia sudenkuoppia ja saanut oivalluksia. Uskon, että minulla on jotain annettavaa prosessiin nimeltä pääsykokeet. Sillä sitä se on, prosessi. Ei vain yksi iso koe, vaan koko opiskelun prosessin kaari. Ryhtymisestä lopputuloksen analysointiin asti. Opiskelu on tietenkin tehtävä itse, mutta sinun ei ole pakko olla yksin prosessin kanssa. Riippumatta siitä mihin olet hakemassa, tämä valmennus antaa sinulle tukea prosessissasi. Et ole yksin.

Suurin haaste pääsykokeisiin valmistautumisessa on usein stressinhallinta. Stressi voi estää tarttumasta kirjaan, tai irrottamaan siitä. Se voi viedä yöunet ja luovuuden – molemmat vaikeuttavat oppimista huomattavasti. Stressi voi viedä myös uskon omaan osaamiseen, ja aiheuttaa ahdistusta. Hyvä valmistautuminen sisältääkin mielestäni aina myös stressinhallinnan tekniikoita. Itselläni on vuosien kokemus stressinhallinnasta joogan ja mindfulnesin keinoin. Noita keinoja haluan nyt jakaa kanssasi.

Tässä valmennuksessa tarjoan käyttöösi omat parhaat työkaluni pääsykoeprosessiin. Autan sinua aikatauluttamaan lukemisen, hiomaan opiskelutekniikkaasi ja huomioimaan tärkeimmät taustatekijät. Johdatan sinua opiskelun flow-tilaan, jossa oppiminen on paitsi tehokasta, myös hauskaa. Stressin selättämiseksi jaan kanssasi joogaharjoituksia, meditaatioita ja rentoutuksia. Osa harjoituksista auttaa sinua jaksamaan lukuvaiheessa, osa auttaa nukkumaan ja palautumaan ja jotkin harjoitukset voit ottaa mukaan itse pääsykokeeseen. Kun opit nämä yksinkertaiset tekniikat, voit käyttää niitä tiukoissa tilanteissa elämässäsi myös pääsykoeprosessin jälkeen.

Otan tämän kevään valmennukseen enintään kahdeksan nuorta, jotta pystyn kannustamaan kutakin yksilöllisesti.

Valmennus alkaa maanantaina 1.4. klo 15.-16.30. Tapaamme kahdeksan kertaa Sumnan shalassa Espoon Olarissa. Kullakin kerralla keskustelemme ryhmässä opiskelujen eteneimsestä ja teemme rauhallisen, jokaisen keholle sopivan joogaharjoituksen. Saat myös viikoittain mukaasi pienen tehtävän opiskelun tueksi.

Luvassa on pääsykoevalmennus, joka antaa sinulle tärkeitä opiskelutaitoja loppuelämäksesi. Opit rytmittämään opiskeluasi, optimoimaan oppimisympäristösi ja asettamaan tavoitteita – ja samalla huolehtimaan hyvinvoinnistasi saavuttaaksesi tavoitteesi aidon tehokkaasti. En voi luvata stressitöntä pääsykoetta, mutta annan kaikkein toimivimmat vinkkini stressin lievittämiseen ja sietämiseen. Näitä taitoja tarvitset niin opiskellessasi, kuin työelämässäkin.

KENELLE? Tasapainoinen pääsykoevalmennus on tarkoitettu 18-25-vuotiaille, pääsykokeisiin valmistautuville nuorille. Aiempaa jooga- tai pääsykoekokemusta ei tarvita. Olet hakeutumassa oikeaan paikkaan, jos haluat tukea opiskeluusi ja huolehtia hyvinvoinnistasi myös pääsykokeisiin valmistautuessa. Jos jokin vähänkin mietityttää, älä epäröi lähestyä sähköpostilla info@sumna.fi tai whatsapissa 050 3789 309. 🙂

MISSÄ JA MILLOIN? Ryhmä kokoontuu kahdeksan kertaa Sumnan pienessä shalassa Espoon Olarissa. Harjoitukset pidetään maanantaisin 1.4.-27.5. klo 15.00-16.30 (Huom! Ei pääsiäisenä 22.4.). Mukaan mahtuu kahdeksan nuorta. Ryhmä aloittaa, mikäli ilmoittautuneita on vähintään kuusi.

MITÄ TARVITSET MUKAAN? Tule sellaisena kuin olet! Mukaan tarvitset vain mukavat, joustavat vaatteet, ja loppurentoutusta varten myös pitkähihaista ja ehkä villasukatkin. Kaiken muun joogamatoista opiskelutarvikkeisiin löydät paikan päältä.

KUKA SUVI? Valmennuksen ohjaa terveystiedon ja joogan opettaja Suvi Terho. Suvi on valmistunut Jyväskylän yliopistosta biologian maisteriksi ja opettanut biologiaa ja terveystietoa Olarin koulussa ja lukiossa Espoossa noin kymmenen vuoden ajan. Opettajana toimimisen ohessa Suvi on valmistunut RYT200-joogaopettajaksi HIMA Happiness- joogastudiolta ja Joogakoulu Shantin monipuolisesta 250h joogakoulutuksesta. Lisäksi Suvi osallistuu jatkuvasti alan workshopeihin ja koulutuksiin, viimeisimpinä mainittakoon nuorten joogan 21h opinnot Uppsalassa Annica Skoglundin ohjauksessa, sekä Villa Mandalan 45h yin-jooga koulutus.

Suvi hahmottaa hyvinvoinnin kokonaisvaltaisena ja erittäin yksilöllisenä kokemuksena. Suvin tunneille olet tervetullut juuri sellaisena kuin olet. ♥

VALMENNUKSEN LÄHIOPETUSPÄIVÄT: 1.4., 8.4., 15.4., 29.4., 6.5., 13.5., 20.5. ja 27.5.

KELLONAIKA 15.00-16.30

PAIKKA: Sumnan shala, Maapallonkatu 8 j, Espoo

HINTA: 140€

ILMOITTAUTUMINEN: Ilmoittaudu mukaan maksamalla osallistumismaksu Holvikaupassamme.